Bled Slovenië

14daagse Individuele Camperreis 60+Kroatië

Wij gaan er even tussenuit. Van 6 tot 20 november huren wij bij Booij Campers in Almere een prachtige splinternieuwe Dethleff Camper Trend. Daarin maken wij onze 14 daagse Individuele Camperreis 60+ Kroatië. Omdat wij allebei enorme zon liefhebbers zijn reizen we deze achterna. Aan de hand van de veertiendaagse weersvoorspelling op weeronline wordt dat zuid-oostwaarts richting Kroatië. Ons eerdere besluit om een rondje Kastelen in Frankrijk aan de Loire te doen laten we vallen. Dat doen we een volgende keer! Frankrijk & Kastelen daar hou ik zo van.

Dag 1 Individuele Camper reis 60+Kroatië

Op dinsdag 6 november haalt John de camper die klaar staat op. De camper stond helaas nog niet klaar, dat nam iets meer tijd in beslag en omdat de auto daar geparkeerd kan worden hoeven we niet heen en weer te rijden.
Afijn rond 15:00 uur vertrokken we met de ingepakte camper van huis. Ook Nike, onze York, gaat mee. Netjes in zijn reistas, in de gordel op de passagiers stoel, gaat dat prima en reist ook hij veilig in de camper. Wij rijden deze dag zo’n 200 km tot Dinslaken en overnachten gratis bij Hofladen (Landwinkel) Koster in Dinslaken Duitsland vlak aan de A3. Hoe komen wij aan deze leuke overnachtingsplek? Wij zijn lid geworden van de Duitse organisatie Landvergnügen. Zo leuk en handig! Het lidmaatschap kost €29,95 p/j en daarvoor ontvang je een mooi boek én kan je de app downloaden.

Gebruik de Landvergnügen app en boek.

Landvergnügen App met Boek
Bij Landvergnügen zijn verschillende Duitse bedrijven en organisaties aangesloten. Zoals boeren, landwinkels, wijnmakers, restaurants, ambachtslieden, akkerbouwers etc. Stel u rijdt ergens in Duitsland en wil rusten. Gebruik dan de app, deze leidt u er via de route navigatie naar toe. Maar eerst even een belletje naar de betreffende contactpersoon.
Hij of zij vertelt u of er ruimte is. Want er zijn vaak maar 3 tot 5 Camper plekken beschikbaar. Het is kleinschalig en erg persoonlijk, deze mensen ontvangen u graag! Zo kan het gebeuren dat u overnacht op een heel groot Biologisch landbouwbedrijf met 500 koeien, 200 varkens en 1000 scharrelkippen. Enig! En we tapten daar echte dagverse rauwe
koeienmelk uit de melktap. Of op een Weingut waar we met de eigenaar de hele avond een ‘wijnproeverij’ in onze camper hebben gehouden.

Dag 2 Individuele Camper reis 60+Kroatië

Vanmorgen staan we rustig op we hebben vakantie. We ontbijten, laten de hond uit én kopen verse knoflook in de Hofladen. Daarbij neemt Frau Koster hartelijk afscheid van ons. In haar winkel verkoopt zij alle lokale producten van de boeren in de omgeving. Op deze manier is er één verkooppunt en hoeven de lokale inwoners niet alle bedrijven af.
Verder onderweg, over de A3. Tot ca 15:00 uur rijden we door, dan willen we eraf en hebben we trek in een kop koffie of thee. We maken ook gebruik van de app ‘Camperplaats’ en toetsen ‘de dichtst bij zijn de’ camperplaatsen in. We worden linea recta naar de plaats
Marktheidenfeld gestuurd.

Prachtige Camperplaats aan de Main

We komen uit op een prachtig nieuw aangelegde grote Camperplaats aan de Main. Met stroom-, water- en chemische toiletvoorzieningen. Hier zijn deze voorzieningen automatisch geregeld. We kopen een kaartje via de automaat voor de nacht ad €5,00. Het is handig kleingeld bij je te hebben om in de stroompaal te doen
bijvoorbeeld. We maken een lekkere maaltijd klaar en lezen de rest van de avond. Genietend van gezellige lokale radiomuziek op de achtergrond. Je kon zelfs een mooie brochure van de plaats Marktheidenfeld meenemen. Dat is zo leuk van weg met de camper je komt op plekken waar niet iedereen komt. Laten ons hondje wandelend
langs de Main uit en duiken onder de wol.