Bevroren blauwe bessen eten

Bevroren Blauwe Bessen Eten

Bevroren Blauwe Bessen eten om 5 redenen.

De vitamines die blauwe bessen bevatten hebben een aantal voordelen voor ons hele lichaam. Bevroren blauwe bessen eten is mogelijk nog gezonder. Onderzoek wijst in de richting dat het bevriezen van blauwe bessen meer gezondheid voordelen biedt dan de niet bevroren bosbessen. In organische blauwe bessen is de kleurstoffen concentratie  krachtiger na een kort verblijf in de vriezer.  Sommige onderzoeken suggereren zelfs dat de kleurstoffen anti kankerverwekkende eigenschappen hebben.


Bevroren blauwe bessen eten voor het hart

Bevroren blauwe bessen eten kan het risico op hart- en vaatziekten aanzienlijk verlagen. Dit komt doordat de voedingsstoffen de elasticiteit van de slagaders in de vaatwand zouden reguleren en ontspannen. Hierdoor verbetert dit ook uw doorbloeding waardoor de bloeddruk gezonder wordt.

Verminderd risico op Alzheimer en andere vormen van dementie

De kleurstof (anthocyaan) in de bosbessen kunnen uw geheugen functies daadwerkelijk verbeteren. Tevens kunnen ze de hersenen  beschermen tegen cel beschadiging. Deze cel bescherming zorgt voor vloeiendere processen, waardoor het makkelijker wordt om informatie terug te vinden en te herinneren. De bosbessen kunnen ook de groei van uw zenuwcellen verbeteren. De communicatie verloopt gemakkelijker tussen de processen van de zenuwcellen.

De antioxidanten in blauwe bessen beschermen uw zenuwcellen  zoals eerder vermeld. Ze beschermen ook de hersenen tegen verschillende vervuilende giftige stoffen  waaraan we dagelijks worden blootgesteld. Ze zorgen ervoor dat ons zenuwstelsel gezond en sterk blijft.

Verbeterd motorieke functies
Bij volwassenen van boven de 70 jaar die moeilijk bewegen verbeterd de motoriek na het eten van bevroren blauwe bessen. Ze hebben betere cognitieve vaardigheden. De motoriek is verbeterd in vergelijking met andere mannen en vrouwen in dezelfde leeftijdsgroep.

Een betere spijsvertering
De antioxidanten in blauwe bessen bieden bescherming van het spijsverteringskanaal tegen beschadiging van buitenaf. Bij mensen die weinig antioxidanten in hun voeding hebben kan zich kanker ontwikkelen. Dit door een slechte maag-darm gezondheid. Mensen met een risico op het ontwikkelen van darmkanker moeten zeker meer bevroren blauwe bessen op het menu zetten. Blauwe bessen zijn al zo gezond. Door ze te bevriezen worden de voordelen nog groter. Ten opzichte van de gekoelde blauwe bessen wordt het nog eenvoudiger de hoge concentratie beschermende stoffen binnen te krijgen. Ze smaken net zo goed, maar zijn veel gezonder!

Eet eerst een paar niet bevroren blauwe bessen. Dan neemt u er een paar uit de vriezer. Begin de dag gezond met  bevroren blauwe bessen eten bij het ontbijt!

Hoe wordt je 100

Bestel het boek ‘Hoe word je 100’

Weet u dit al over de de appel? Want An Apple A Day Keeps the Doctor Away’.

Bron: healthy holistic living.com