Voeding voor meer vitaliteit

Voeding voor meer vitaliteit

Wat doe je om je vitaal te voelen en te blijven. Hierbij een overzicht hoe je zelf je vitaliteit kunt verhogen.


Vitaler worden en blijven met goede voeding

Levend voedsel, onbewerkt, is rijk aan biofotonen, lichtdeeltjes. Deze lichtdeeltjes beïnvloeden al onze lichaamscellen. Hierbij een paar interessante voedingsadviezen die je goed kunnen doen. Mijn eigen motto is heel makkelijk.  Ik probeer zoveel mogelijk voeding te eten dat NIET uit een fabriek komt.

Zorg voor niet al te veel stress in je leven, maar heb je last van stress pas dan je voeding aan door te kiezen voor gezondere voeding en ben je ziek dan is het verstandig kleine porties te eten maar wel vaker verdeeld over de dag. Eet vooral ’s avonds geen zware maaltijden maar licht verteerbare.
Probeer het eten van voeding met conserveermiddelen te beperken. Door de aanwezigheid hiervan wordt de opname van plantenstoffen in onze cellen geremd wat weer als gevolg heeft dat we geen energie meer opbouwen en onze weefsels niet of heel moeilijk herstellen.
Door vlees in combinatie met onverzadigde vetzuren te consumeren zorgen we ervoor dat we minder verzuurd raken. Daarbij in acht genomen dat er geen varkensvlees gegeten word

Eet biologische en lokale produkten

Eet vooral ook biologische-, seizoens- en lokale producten. Neem in de winter niet te veel rauwkost. Om de dag goed te beginnen neem je 2 glazen water.
Mijn orthomoleculair arts raadde mij aan om water in een “bulk” te drinken, veel in één keer dus. Wel even wennen hoor. Dus drink ik ’s morgens direct na het opstaan 2 à 3 glazen water en ’s avonds een half uurtje voor het eten nog eens. Pff. Water is het goedkoopste medicijn, wist u dat?  Het voordeel vind ik dat ik er de hele dag niet meer aan hoef te denken en voldoende gehydrateerd ben.

 

Water Het Goedkoopste_Medicijn

 

Eet dagelijks 2 tot 3 maal plantaardige voeding en beperk het eten van worst. Worst bevat namelijk veel nitriet en zout. Gebruik dagelijks visolie en lijnzaad en gebruik geen dierlijke en transvetten. Maar bak vlees of koekjes en taart met kokosolie. Wist u dat als u de maaltijd begint met vlees en daarna de groenten eet uw insulinespiegel niet zo snel stijgt?
Let ook op bepaalde allergieën zoalsvoor koemelk, gluten en E-nummers.

Bron: DNUA

 Bestel het boek